قيمت كاغذ سنگي

فروش دوربين مدار بسته

قيمت كاغذ سنگي

۱۳ بازديد

كاغذ سنگي نوعي كاغذ در صنعت است كه از سنگ هاي معدني (غالبا سنگ مرمر) توليد مي شود.ماده ي خام تشكيل دهنده ي كاغذ سنگي، كلسيم كربنات مي باشد. قيمت كاغذ سنگي با توجه به خواص و ويژگي هاي منحصر به فرد آن در صنعت، نسبت به كاغذ هاي سلولزي، بيشتر است. در ادامه به بخشي از اين ويژگي ها مي پردازيم.

از ويژگي هاي بارز كاغذ سنگي در تماس با آن مي توان به سطح نرم آن اشاره كرد؛ كه برخلاف كاغذ هاي سلولزي زبر و دانه دار نيستند.

كاغذ هاي سنگي برخلاف كاغذ هاي معمولي كه بافت سلولزي دارند، در واكنش با آب (H2O) شكل خود را از دست نمي دهند و در برابر پارگي مقاومت بسيار بالايي را از خود نشان مي دهند. اين خصوصيت بسيار مهم در كاغذ سنگي، محبوبيت آن ها را در جامعه ي لوازم تحريرو كساني كه با كاغذ سرو كار دارند، بيشتر كرده است.

علاوه بر اين در واكنش كاغذ سنگي با اكسيژن و فرايند سوختن، گازهاي سمي گلخانه اي نظير كربن دي اكسيد نيز توليد نمي شود.

ضد آب بودن و عدم پارگي در كاغذ سنگي هم چنين منجر به افزايش كاربرد اين كاغذ ها در بسته بندي هايي كه نياز به استحكام بالايي دارند، شده است. بسته بندي هاي غذايي و اقلامي نظيرميوه و سبزي و نيز بسته بندي هاي دارويي با استفاده از كاغذ سنگي ها، در اين زمره قرار دارند. هم چنين بسته بندي با كاغذ هاي سنگي به جاي كاغذ هاي سلولزي و نايلون هاي پلاستيكي، براي حفاظت از طبيعت و محيط زيست بسيار بهينه و مسمر ثمر هستند.

كاغذ هاي سنگي داراي خاصيت اسيدي يا بازي نيستند و PH خنثي دارند؛ هم چنين چگالي كاغذ سنگي بالاتر از چگالي كاغذ هاي معمولي است.

در كنار ويژگي هاي گفته شده، لازم به ذكر است كه سرعت توليد كاغذ سنگي نسبت به كاغذ هايي كه بافت سلولزي دارند، پايين تر است و زمان بيشتري براي توليد كاغذ سنگي نياز است. به علاوه هزينه ي مورد نياز براي توليد كاغذ سنگي، نسبت به ساير انواع كاغذ، بالاتر است و براي تهيه ي مواد اوليه ي مورد نياز براي توليد آن، بودجه ي بيشتري نياز است؛ يكي از دلايل مطرح در بالا بودن قيمت كاغذ سنگي نسبت به ساير كاغذ ها همين موضوع مي باشد.

 بالا بودن قيمت كاغذ سنگي در صنعت باعث شده است تا علي رغم ويژگي هاي منحصر به فرد شمرده شده، مخاطبان كمتري در بازار به سوي اين كاغذها رفته و آن چنان كه بايد مورد توجه قرار نگيرند؛ اما دوست داران طبيعت و محيط زيست همواره در تلاش اند تا كارخانه داران و استفاده كنندگان از كاغذ را با كاعذ هاي سنگي آشنا كنند، و در كاهش دادن قطع درختان جنگل ها و حفظ محيط زيست، نقشي حائز اهميت را ايفا كنند.

شركت آذرخش آدلي ايرانيان با ارائه سنگ هاي كاغذي مرغوب و با كيفيت به مشتريان خود، سعي در حفظ طبيعت و محيط زيست دارد. براي آگاهي از قيمت كاغذ سنگي مرغوب و با كيفيت مي توانيد به سايت آذرخش آدلي ايرانيان مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.